زبان انگليسي از مهم ترين زبان هاي بين المللي است. اين زبان كاربردهاي اقتصادي سياسي علمي در حوزه هاي مختلف تجاري، آموزشي، آموزشي، و … دارد. در حوزه تجارت و كسب و كار نيز، زبان انگليسي جايگاه ويژه اي در اختيار دارد. با توجه به كاربرد ميداني زبان انگليسي بين تاجران و فعالان حوزه تجارت، مي توان گفت انگليسي زبان تخصصي تجارت است. يكي از كاربردهاي كاربردي، كاربردي زبان انگليسي است.

مخاطباني كه از اين زبان استفاده مي‌كنند، مي‌توان آن را به ‌راحتي درآورد، لغات و اصطلاحات آن آسان است، دستور زبان پيچيده‌اي ندارد و در واقع چالش‌ها و سختي‌ها زبان‌هاي ديگر را ندارد. مخاطبان مي توانند به راحتي با آن ارتباط برقرار كنند. اين زبان بسيار ساده تر و راحت تر از زبان هاي ديگر است. تجارت و كسب و كار و شرايط و نيازمندي هاي خاص خود را دارد. اين حوزه اقتصادي با خريد و فروش، تبليغات، مراودات و تبادلات همراه است. از اين تجارت نيازمند زباني است كه پيچيدگي هاي زيادي ندارد و از اصطلاحات و كلمات غني و مهم در اين زمينه ها اهميت دارد.

در دنياي تجارت امروز، نياز به زبان بيشتر از هر زمان ديگري احساس مي شود. در واقع يك زبان يك قابليت به حساب مي آيد و هرچقدر كه در اين قابل قوي بودن بهتر است كارهاي خود را با موفقيت انجام دهيد. زبان انگليسي به عنوان زبان شناخته مي شود و در همه دنيا مردم از اين زبان براي حفظ ارتباط استفاده مي كنند.

كاربرد گستردگي اين زبان در بين مردم نيز باعث مي شود كه بسياري از فعالان حوزه هاي تجاري و اقتصادي بر روي سرمايه گذاري انگليسي انجام دهند. يك تابلوي تبليغاتي را در يكي از خيابان هاي كشورمان را در نظر بگيريد. اگر اين تبليغ به زبان انگليسي نوشته شده است مخاطب بيشتر باشد يا به زبان اسپانيايي؟!

اين موضوع را در نظر بگيريد كه زبان انگليسي را مي‌توان بسيار محدود كرد، اما نيازي هم نيست كه تخصصي و حرفه‌اي آن را ياد بگيريد، فقط در حدي كه مي‌توانيد از پس مكالمات عمومي برآييد. انگليسي كسب و كار، يك تخصص در مطالعه زبان انگليسي است و معمولاً مرتبط با تجارت و صنعت مالي و امور بين المللي است. در دنياي امروز بازارهاي جهاني و ارتباطات ديجيتال، كسب و كار مفهومي است كه انگليسي روز افزوني يافته است، چرا كه زبان انگليسي به عنوان “زبان كسب و كار” شناخته مي شود.

شركت هاي تجاري هر ميليون ميليون دلار ضرر مي كنند. اين ضرر ممكن است به خاطر عدم شناخت كارمندان در مورد نقش جديدشان يا به خاطر عدم ارتباط مناسب بين دو بخش از شركت هاي جهاني باشد. راه حل اين مشكل مي تواند با آموزش زبان انگليسي تجاري با استفاده از طريق يك برنامه انگليسي عمومي استاندارد حل شود.

كدام مهارت هاي زباني براي بازرگان مهم است؟

به طور كلي مي توان گفت تمامي مهارت هاي شنيداري، گفتاري، نوشتن و خواندن براي بازرگانان و فعالان حوزه تجارت و كسب و كار الزامي است. اما مهارت هاي گفت، شنيداري و نگارشي از اهميت ويژه تري نگرانند.

مهارت گفتگو يا مكالمه

بازرگانان و فعالان تجارت بايد با افراد مختلف مكامله داشته باشند و داشته باشند. از اين رو داشتن مهارت هاي قوي مكالمه براي اين نياز است. تسلط به اصطلاحات، كلمات و عبارات كسب و كار براي اين افراد ضروري است و مي توان در ميزان موفقيت اين افراد بسيار موفق باشد.

مهارت نگارشي

ارتباطات نوشتاري نقش اساسي در دنياي تجارت دارند و رسمي صحيح نوشتار در انگليسي، هميشه مورد توجه بوده است. در مكاتبات رسمي، خطاهاي ارائه شده و مطالب تبليغاتي تبليغاتي عمومي مي تواند به لغو يك قرارداد كاري و حتي شكسته شدن منجر شود! يك بازرگان موفق هميشه بهترين حالت خود را در نامه نگاري ها و ايميل هاي نشان كاري مي دهد و بدين ترتيب سطح كاري خود را بالا مي برد.

 مهارت شنيداري

از ديگر مهارت هاي مهم براي تاجران و بازرگانان، مهارت شنيداري است. تاجران با افراد متعددي از مرواده هاي مختلف و همكاري دارند. براي داشتن يك همكاري موفق با اين افاد، يك تاجر بايد به خوبي حرف هاي طرف هاي مبادله يا همكاري را متوجه شود. اين افراد نيز معمولا زبان انگليسي را به عنوان زبان دوم فرا گرفته اند و لهجه آن ها در صحبت كردن با كلمات و جملات را كمي سخت مي كند. از اين رو تاجر بايد مهارت هاي بسيار قوي داشته باشد تا يك هدف را در مقابل را متوجه كنيد.